
De vraag
Na de succesvolle lancering van Gouverneur, de speciaalbierlijn van Lindeboom bier, was het tijd om de biertjes in de spotlight te zetten. Te beginnen bij Gouverneur Stout op Hout, waar we een opmerkelijke productcampagne voor ontwikkelden. Doel: "rumour around the product" en meer afzet in de horeca en retail creëren.
Onze oplossing
We gingen op zoek naar een compleet andere benadering van een productcampagne voor bier. Tijdens de brainstorms concludeerde we dat 'donker' een relevant begrip is voor een donker bier in de donkere dagen van het najaar. Ook ontdekten we dat je beter en intenser proeft met je ogen dicht. In het donker dus. En omdat de eerste associaties bij het woord 'stout' nu eenmaal zijn zoals ze zijn, gingen we nog een stapje verder.


Het resultaat
Tijdens de campagne ‘In het donker drink je Stout’ daagden we drinkers van dit bier uit om in het donker te drinken. Om dit thuis en in de kroeg mogelijk te maken kreeg je bij aankoop van Gouverneur Stout in de horeca of retail een gratis blinddoek.
Bij de blinddoek zat een actiecode waarmee elke stoutdrinker kans maakte op een reis naar donker Lapland of één van de 200 bioscoopbonnen. We zorgden voor een actiesite, een opvallende verpakking, displays en online exposure. De zintuigen van de bierlovers staan weer op scherp.