Een merk moet je kunnen doorgronden. Begrijpen. Aanvoelen. Bijzonder willen maken. Klaar willen stomen voor een kansrijke toekomst. Dat doe je niet met 100 merkmodellen. Dat doe je door de juiste vragen te stellen en het gesprek aan te gaan. Enerzijds leunend op de bestaande visie van de klant. Anderzijds door deze juist aan de kaak te stellen. Want het moet vlijmscherp worden.
We willen er best voor zorgen dat jouw doelgroepen voor jou kiezen. Graag zelfs. Maar dan hebben we natuurlijk wel een berg vragen voor je. We willen weten wie je bent, waar je voor staat, waar je in gelooft, wat je aanbiedt, waarom je dat aanbiedt en waarom doelgroepen juist jouw product of dienst moeten afnemen. Dat is al best een kluif, maar dan zijn we er nog lang niet.
Zo willen we ook weten wat er intern speelt op het gebied van mensen, innovatie, producten en diensten. Wat je krachten zijn, wat je valkuilen zijn. Daarvoor moet je open kaart spelen, want intern ligt altijd je basis. Dat was het? Nee, want we willen écht alles weten.
We willen weten wat er extern gebeurt, op jouw markt. Wat zijn de trends, de ontwikkelingen? Geven die je vleugels of remmen ze je af? Waar liggen echte kansen, wat zijn bedreigingen? En natuurlijk willen we weten wie je concurrenten zijn, wat ze goed doen en waar ze steken laten vallen.
Minstens zo belangrijk: we willen ook alles weten over je verleden, wat je reputatie is en waar je in de nabije en verre toekomst heen wil. Wie je wil zijn, hoe je gezien wil worden, welke merken een voorbeeld voor je zijn… enzovoorts.
Ja, dat zijn veel vragen. Soms zijn ze best lastig. En dan staat daar óók nog het woord ‘enzovoorts’, dus dan weet je het wel: dat wordt oeverloos heisessies doen! Ha, nee dus. Merkontwikkeling moet absoluut grondig gebeuren, maar dat kan wel degelijk met een compacte methodiek. De onze heet Brand Impact. En met meer dan 100 merkcases mag je die gerust beproefd noemen. Samen met jou lukt het ons om in 6 tot 8 weken tot het juiste Brand Concept te komen. Alles bij elkaar hebben we het dan over de volgende stappen.
Op basis van beschikbare data en inzichten of nog uit te voeren merkonderzoek.
Merksessies met jouw merkvisiegroep.
Het document waarin we de merkinhoud en merkstrategie vastleggen.
Het merkconcept waarin alles strategisch, creatief en inhoudelijk samenkomt.
Wat we allemaal te zeggen hebben over marktonderzoek heb je vast en zeker al gelezen. Met Brand Impact leunen we voor een deel ook op de uitkomsten van zo’n onderzoek. Misschien heb je al voldoende kennis paraat of is er al marktonderzoek gedaan. Zijn er te weinig data en inzichten beschikbaar om je merklading en merkpositionering op te baseren? Geen probleem! Dan voeren we het marktonderzoek alsnog uit.
Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.