Tegenwoordig hebben we nog liever een lege koelkast en geen drinkwater, dan dat we geen internet hebben. We zijn massaal online – van onze favoriete nieuwssites tot de welbekende social media. Bij uitstek de plek waar jij likeable bent voor je doelgroep. Maar ook de plek waar iedereen zijn ongezouten mening geeft. Die niet per se altijd positief is. Waar je potentiële klanten zitten, daar ben jij natuurlijk ook. Om ze te bereiken, te verrassen en te binden. Niet alleen door te zenden of hard mee te roepen met de rest, maar ook door echt te luisteren: enter social listening.
Luisteren door te monitoren
Dat er over je gepraat wordt, da's een goed teken. Tenzij die 280 tekens op X (voorheen: Twitter) een minder gezellig bericht vormen. We doen wel allemaal alsof we het liefst 24 uur per dag online zijn, maar als puntje bij paaltje komt, wil niemand dag in, dag uit social media scannen op jouw merk. Dus werken wij met slimme social media tools, zoals Coosto, Khoros en Obi4wan. Daarmee houden we elke beweging, interactie, trend en ieder resultaat nauwlettend in de gaten. We monitoren, meten, analyseren en optimaliseren. En als het nodig is, sturen we je online strategie bij. Dat doen we uiteraard wel in overleg met jou.