Soms bereik je het meeste door je doelgroepen op een andere manier bij jouw product, dienst of materie te betrekken. Het is niet voor niets dat we kinderen al op jonge leeftijd spelenderwijs laten leren met van die interactieve bureaus en leercomputers. Niet het idee hebben dat je met je neus in de studieboeken zit en toch een hoop informatie tot je nemen. Het werkt, daarom beginnen we er al zo jong mee. Je wil er niet meer mee stoppen en voor je het weet zit je tot over je oren in de materie of een merk. Het is een kwestie van er een spel van maken. Met keiharde doelstellingen, dat wel.
We gebruiken spelelementen in een niet-game omgeving. Een te gekke manier om je (potentiële) klanten kennis te laten maken met je merk, de werking van een machine uit te leggen of je doelgroep iets te leren. Je prikkelt en motiveert door de gebruiker uit te dagen en op een andere manier bij het onderwerp te betrekken. De digitale wereld geeft ons zo ontzettend veel mogelijkheden, dat het gewoon zonde is om je doelgroep alleen maar te laten lezen en video’s te laten kijken.