Opper
Ondanks het extreem toegenomen aantal concurrenten groeide installatiebedrijf Natuurlijk Energie. De eigenaar wilde het echter gerichter en gestructureerder doen. Op basis van een plan en een visie, zodat er echt iets waardevols opgebouwd kon worden. Zo horen wij het graag.
Het leek wel of iedereen zonnepanelen wilde. En het leek ook wel alsof iedereen ze kon installeren. In een explosie van vraag en een oerwoud van aanbieders is onderscheidend vermogen nóg belangrijker dan het altijd al is. Daarom keken we eerst kritisch naar het merk en concludeerden dat de onderneming zichzelf zwaar tekort deed. Met onze merkmethodiek Brand Impact haalden we de merkessentie naar boven en vertaalden deze naar een compleet nieuw merkconcept. Inclusief nieuwe merknaam: OPPER. Kwaliteit mag dan een cliché zijn, maar als je erin uitblinkt is het een superkracht. Zeker in een markt vol cowboys.
Met alleen een nieuw merkconcept waren we er natuurlijk niet. We bouwden een nieuwe website, zetten advertising, SEO en social media in, ontwikkelden de OPPERBAAS wervingscampagne en ga zo maar door. The works.
In zeer korte tijd betaalde het nieuwe merkconcept zich uit. OPPER kreeg niet alleen veel meer leads, maar het waren ook nog eens de juiste leads. Allemaal klanten die hun zonnepanelen vooral écht veilig en écht zorgeloos geïnstalleerd wilden hebben. Bovendien lukte het óók om genoeg OPPERBAZEN te vinden om al die zonnepanelen prima perfect te installeren. Inmiddels is ons team samen met het team van OPPER een enorm geoliede machine geworden. Dat wordt nog wat.
Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.