Design zit in alle facetten van ons vak. Niet om iets mooi te maken, maar om iets effectief te maken. Maar als het mooi kan: graag!
Alles wat je om je heen ziet, is design. Tenzij het door Moeder Natuur gemaakt is, dan noemen we het anders. Maar zodra het iets is dat voor de mens bedoeld is, heeft een ander mens nagedacht over hoe het eruit moet zien en hoe het in elkaar moet steken. Wij worden daar heel erg blij van. En jij ook.
Het oog wil ook wat. Weten we. Maar design is meer dan alleen maar mooi. Er is over nagedacht, er zit soms een verborgen grapje in (heb je ooit het pijltje in het logo van FedEx gezien?), het is gebruiksvriendelijk, zoekmachines zijn er dol op – om over je doelgroep nog maar te zwijgen. Misschien heb je al een design, maar is dat zo verouderd dat het bijna weer hip is. Of misschien ben je een jong merk en heb je een totaal nieuw brand design nodig. Wie of wat je ook bent: we’ve got what it takes.
Jouw brand design bepaalt hoe je gezien wordt. Het is net als met mensen: van iemand die strak in het pak loopt, verwacht je net even wat anders dan van iemand die in een jeans en T-shirtje aan komt wandelen. Met merken is het niet anders. Hoe jouw merk eruitziet, bepaalt wat je merk uitstraalt. En dát bepaalt weer wie je aantrekt en wat deze mensen van je verwachten.
Design beïnvloedt ook de effectiviteit van de omgeving waarin jij je verhaal vertelt of je product aanbiedt. Of het nu een app, website, folder, beursstand, display banner of tv-commercial is: het ontwerp is enorm bepalend voor je communicatie én je conversie.
Brand design kijkt bijvoorbeeld ook naar gebruikerservaring. Hoe moet die webshop eruitzien? Hoe krijgen we bezoekers zo ver om ergens op te klikken? Is de routing intuïtief? Welke visuele stappen leggen een complex product het best uit? Wat is logisch voor de gebruiker? Waarmee verleiden we een bezoeker? Doordacht design is hierin bepalend.
We zeiden het al: alles is design. Dus ook al concentreren wij ons vooral op (marketing)communicatie: onze design skills zetten we veel breder in. Voor verpakkingen, bijvoorbeeld. Voor (soms heel technische) 3D-animaties. Voor het ontwikkelen van karakters in een video. Of voor gamification. En ga zo maar door.
Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.