Banner

WAT IK JE NOG VRAGEN WIL...

Kees Blauw, de zingende reclameman

Boek soortgelijke resultaten
Text image

CURIOUS MINDSET

We zijn al jaren heel succesvol met onze eigen direct marketing. Steeds opnieuw bedachten we een creatief concept, produceerden een mailing, stuurden die heel gericht op en lieten onze Kees nabellen. En steeds opnieuw lukte het om afspraken te krijgen: gemiddeld 12% per batch met uitschieters naar maar liefst 25%. Zo haalden we altijd de mooiste leads binnen. Toen we weer eens voor iets nieuws gingen, vonden we het na al die jaren tijd voor een ode aan onze gouwe ouwe Kees. Maar dan wél eentje die converteert. 😉 

MAGICAL DISCOVERY

Bij een fysieke direct mailing moet je je altijd afvragen: hoe kom ik voorbij de receptie of postkamer? Hoe val je op en zorg je voor een mailing die het waard wordt gevonden om bij de beoogde ontvanger op het bureau te leggen? En hoe maak je dan zo effectief mogelijk contact met een ontvanger die jou niet kent en niet om je gevraagd heeft?

Voor deze campagne haakten we in op de revival van vinyl en op het succes van het Nederlandse lied. Vervolgens bedachten we een karakter voor de echte Kees: Kees Blauw, de zingende reclameman. Heel fictief, maar toch ook weer niet. Want het is wel degelijk Kees en zijn boodschap aan prospects blijft hetzelfde: als je meer uit je marketing wil halen, moet je écht eens met Blue Dragon praten. We schreven en produceerden een song voor hem, die hij als niet-zanger met verve (en de nodige zenuwen) inzong in de studio. Een regelrechte oorwurm! Inclusief fotoshoot , artwork, website, merchandise, tour… the works. En natuurlijk zijn single op vinyl, die we inzetten als direct mailing. Waarna de ontvanger een telefoontje van Kees mag verwachten. Welke Kees? Zeg het maar.

Text image
Kees Blauw De Zingende Reclameman
Text image

BREAKTHROUGH

Onze ode aan Kees is sowieso gelukt. Zeg nou zelf. Maar die leads dan? Nou, die kwamen er. De mailing valt op en valt in de smaak. De ontvangers vinden het soms wel een beetje verwarrend, maar dat was natuurlijk altijd al onze bedoeling. Terwijl ze zich afvragen hoe het nou zit met die Kees Blauw, krijgen ze een telefoontje van Kees himself. Wat dan volgt, is altijd een sympathiek gesprek en met grote regelmaat ook een afspraak. Een afspraak met Blue Dragon dan, niet met Kees zelf. Die is zijn volgende evergreen alweer aan het schrijven.

LET’S MEET.

Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.