Banner

THE ASS-KICKING KIND OF SAFETY SHOE

Bata Industrials Radiance

Text image

CURIOUS MINDSET

We hebben al heel wat productcampagnes voor Bata Industrials ontwikkeld. Superleuk om te doen. Vaak gaat het verder dan alleen een campagne; we bedenken dan ook de naam en het marketingdesign van de collectie. Zo zijn onder andere de collecties Whawowa, Stur en SUMM+ ontstaan. De naam Radiance bestond al enkele jaren, dus voor de nieuwe collectie concentreerden wij ons alleen op het campagneconcept. Bata Industrials daagde ons uit om het eens ‘echt anders’ te doen. Kijk, dat horen we graag.

MAGICAL DISCOVERY

Zoals altijd kregen we een uitgebreid dossier van Bata Industrials, maar we gingen ook met hen om tafel zitten. Om even flink tussen de regels door te lezen. Zo ontdekten we dat Radiance niet alleen inspeelt op de trend van veiligheidsschoenen die eruitzien als sneakers. Alleen de looks, daar doet Bata Industrials het niet voor. Door de toepassing van de innovatieve Bata Boosting Base technologie in de zool geven de Radiance-schoenen bij elke stap extra veel energie terug. Zonder in te boeten aan veiligheid en comfort. 

Bata Industrials model Boost Master Bob op motor
Text image

Wij grepen deze energieboost aan om er een best wel absurd karakter aan te koppelen: Boost Master Bob, een opvallende, rare spierbundel op leeftijd. Hij zou de doelgroepen wel eens wakker schudden en hen vertellen dat het op de werkvloer best wat energieker mag. Dit was een volstrekt andere benadering om een hoogwaardige veiligheidsschoen te promoten. Waarbij we best een beetje buiten de comfortzone traden van het gevestigde merk dat Bata Industrials is. Bata Industrials ‘put their money where their briefing was’ en ging voluit voor het concept. Het casten van Boost Master Bob leek een fikse uitdaging te worden, maar gelukkig vonden we al snel de meer dan perfecte man. Hij werd gebruikt in alle facetten van de campagne, van verpakking tot video en van bannerset tot productwand.

BREAKTHROUGH

De Radiance-campagne was zeer succesvol. Niet alleen in het ondersteunen van de internationale verkoop van de collectie, maar ook in het vergroten van de zichtbaarheid van Bata Industrials zelf. Omdat het personage van Boost Master Bob zo goed werd ontvangen, kreeg hij van Bata Industrials nog wat extra taken. Zo hebben we hem ook gebruikt voor de directe werving van een aantal grote Europese klanten, waaronder McDonald’s. Een jaar later werd Boost Master Bob bovendien ingezet om de Avenger-boot in Australië te promoten. Wat óók een succes werd, ondanks of dankzij zijn gebrekkige Engelse uitspraak. Zal er een vervolg komen met Bob? Wie weet…

Vrachtwagen met campagne concept erop afgebeeld rijdt over de snelweg

LET’S MEET.

Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.