YOU DECIDE

Bosch Rexroth brand campaign

Boek soortgelijke resultaten

CURIOUS MINDSET

Bosch Rexroth is internationaal marktleider op het gebied van aandrijftechnieken, besturingstechnieken en factory automation. Samen met hun marketingteam hebben we de afgelopen jaren enorme stappen gezet. De projecten zijn ontelbaar en onze trots is met geen pen te beschrijven. Alles begon met de internationale herpositionering van 2018 die alles naar een hoger plan tilde. En waardoor ineens veel meer mogelijk werd. Na tientallen campagnes en twee German Brand Awards was het in 2023 tijd voor een tweede merkfase.

MAGICAL DISCOVERY

De nieuwe propositie We Move. You Win. was in 2018 een grote stap voor Bosch Rexroth. Het was geen borstklopperij, maar gewoon het moment om uit de schulp te kruipen en te zeggen zoals het is. Het zelfvertrouwen groeide snel, net als de technologische ontwikkelingen die Bosch Rexroth inmiddels realiseerde. Daarom mocht het weer een stapje stelliger en steviger, maar altijd op basis van geloofwaardigheid. De nieuwe merkcampagne moest voluit duidelijk maken dat er ongelooflijk veel te winnen is voor klanten die keuzes durven maken. Die geloven in vooruitgang, die geloven in ambitie, die geloven in duurzaamheid, die geloven in weerbaarheid. Dus beslis maar. Aan Bosch Rexroth zal het niet liggen.

Met Blue Dragon vonden we ons merk een paar jaar geleden opnieuw uit. Het hielp ons om wereldwijd te accelereren. We zijn inmiddels heel veel projecten verder en nog steeds is er de verrassing, de intelligentie en de daadkracht. Onze nieuwe merkcampagne van 2023 bewijst dat maar weer. En: altijd in een hele fijne sfeer. We doen het samen.

Erik Snoeijen Vice President Corporate Marketing

BREAKTHROUGH

De You Decide campagne werd gelanceerd op de Hannover Messe en gaf Bosch Rexroth opnieuw een duw in de rug. Vanuit dezelfde merkpropositie had het merk een nieuw en onderscheidend concept om zichzelf sterk mee te blijven profileren. Centraal staat een indrukwekkende commercial die we samen met Wenneker.Amsterdam hebben opgenomen in Thailand, Singapore, Duitsland en de Verenigde Staten. Door de commercial lopen verhaallijnen die we vervolgens hebben opgepakt voor de ontwikkeling van een reeks mini-docu’s. De campagne werd internationaal fantastisch ontvangen en haalde in enkele weken meer dan 200 miljoen impressies.

LET’S MEET.

Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.