Plameco RTV campagne
Enkele jaren geleden hebben we de succesvolle herpositionering van Plameco ontwikkeld. Eén van de kroonjuwelen was de tv-commercial. Die bleek al snel een echte stuwer achter Plameco’s gestage groei in Nederland en Duitsland. We lieten de commercial flink opvallen met een wat vervreemdend concept. Want wat doe je als je een bloedmooi plafond hebt? Omhoogkijken, natuurlijk! We besloten dat eens flink te overdrijven. In de eerste commercial keek de hoofdrolspeler als enige de hele dag omhoog (op momenten dat omhoogkijken juist erg onlogisch en onhandig was). In de tweede commercial was de hoofdrolspeler juist de enige die níet de hele dag omhoogkeek. Want ja, zo gruwelijk veel mensen waren inmiddels al voor een Plameco-plafond gegaan, natuurlijk.
Na twee commercials met hetzelfde conceptuele uitgangspunt was het nu tijd voor verandering. Maar ook weer niet, want we lieten de personen in de tv-commercial nog steeds omhoogkijken. Alleen namen we de kijker nu mee naar de plek van waaruit je het Plameco-effect het best ziet: het plafond zelf. Gedurfd, want dan is er voor de kijker natuurlijk geen plafond meer te zien. De boodschap koppelden we deze keer aan de concrete voordelen van het product, zoals verlichting, geluidsdemping, verwarming en natuurlijk design. In elke tag-on werd één van deze voordelen nogmaals benadrukt, waarbij je het plafond eindelijk wél even ziet. Om de merkbekendheid nog verder te versterken, kozen we ervoor de campagne met radio te ondersteunen.
Continuïteit is misschien geen ‘breakthrough’, maar het is een onmisbare factor voor A-merken. Met deze derde commercial op rij houden we de naamsbekendheid, merklading en groei van Plameco op peil. De resultaten zijn net zo solide als Plameco zelf en dat houden we graag nog heel lang zo vol.
Gewoon eens babbelen over jouw vraagstuk of nieuwsgierig wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen één werkdag terug voor het maken van een vrijblijvende kennismaking.