Contentmarketing
Content, letterlijk vertaald ‘inhoud’, is de boodschap die je wil overbrengen aan je doelgroep. Dit kan via social media, een website, e-mail en zelfs via posters in bushokjes. Content die afgestemd is op je doelgroep en op waar zij zich bevinden in de zogenoemde ‘Customer journey’. “Maar wat bereik je hier als bedrijf mee?” Nou, bijvoorbeeld naamsbekendheid, engagement, hoge vindbaarheid en uiteindelijk kwalitatieve leads. Laat die conversie maar komen!

Blue Dragon richt zich op ‘performance driven’ en ‘engaging’ content. Spannende termen. Dit betekent dat we de focus leggen op de resultaten die jij voor ogen hebt én zorgen dat de doelgroep het leuk vindt om te lezen. Dat doen we met ‘outside-in’ denken: de wensen, interesses en behoeften van jouw doelgroep centraal stellen en vooral niet je product of dienst. Hoe zorgen we dan dat jouw content een succes is? Nou, zo dus.
Contentmarketing zorgt voor...
- ...organisch verkeer en online vindbaarheid.
- ...meer merk- en naamsbekendheid.
- ...leads en dus conversies.
- ...waardering en loyaliteit aan je merk of bedrijf.
1. Onderzoek
We brengen alle kansen rondom content in kaart door middel van een website-, social media- en concurrentie onderzoek. We luisteren naar wat jouw doelgroep zegt over je product, branche en merk via ‘Digital listening’.
2. Strategie
Op basis van dit onderzoek maken we een concrete contentstrategie met daarin de inzet van middelen, kanalen, contentonderwerpen en de frequentie.
3. Contentplanning
We maken een duidelijke contentplanning voor social media, blogs, nieuwsbrieven, en overige websitecontent. Allemaal afgestemd op de strategie.
4. Creatie
Ready, set, GO! We creëren posts, blogs, nieuwsbrieven, Tweets, Pins, acties, enzovoorts, uit de contentkalender.
5. Inzet, promotie en conversatie
Die gecreëerde content geven we een podium en promoten we op de juiste kanalen. We gaan tegelijk de interactie aan met je doelgroep. Zo monitoren & reageren we op alles wat je doelgroep zegt en/of vraagt. Thumbs up!
6. Resultaten en evaluatie
Wekelijks, maandelijks of per kwartaal kijken we naar de opgestelde KPI’s en resultaten van onze content-inspanningen. Deze delen we met jou.
7. Optimaliseren en bijsturen
Aan de hand van de behaalde resultaten en jouw doelstelling schaven we de strategie bij en optimaliseren we de inzet van content. Zo kijken we samen naar nieuwe kansen. Jij blij, wij blij!
Social media marketing
Een onderdeel van contentmarketing is social media marketing. We creëren pakkende social media teksten, visuals, vette video’s, artikelen, stories & reels, en nog meer van dat. Content specifiek voor jouw social media kanalen, gericht op jouw doelgroep. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden, waarbij we voorop stellen dat we creëren wat jouw doelgroep wil zien, lezen en horen. Zodat ze reageren, liken delen… lekker sociaal dus. Stellen ze vragen of hebben ze opmerkingen? Met social care zorgen we voor een snelle, passende reactie.
Search Engine Optimization (SEO)
Leuk, die creatieve content, maar dan moet hij wel goed online vindbaar zijn. Dat is waar het bij SEO om draait. Search Engine Optimization betekent het, maar voor het gemak zeggen we SEO. Het levert je hoge organische posities op in bijvoorbeeld Google, en geloof me, dat wil je. Maar liefst 95% van je potentiële klanten start hun zoektocht naar een product, dienst of bedrijf via een zoekmachine zoals Google. Wij houden een scherp SEO-doel voor ogen, zodat die leuke content, ook lekker scoort.
Copywriting
Jij zou deze tekst niet lezen als er een standaard verhaal over tekstschrijven zou staan. Wij zoeken altijd een slimme insteek, zodat jij door blijft lezen. Daarom ben je inmiddels bij de derde zin beland. Steengoede, duidelijke copy die aanzet tot actie is onmisbaar. We creëren copy die je product of dienst bij de doelgroep brengt. Copy die je doelgroep inspireert, verrast en uiteindelijk over de streep trekt. Dankzij slimme trucjes, creativiteit en zelfs gedragspsychologie zorgen onze copywriters dat jouw boodschap op de juiste manier bij je doelgroep komt, simple as that!
1000 vormen van content
Eigenlijk is content niet in hokjes te plaatsen, zoals wij hierboven wel doen. Content is immers de letterlijke vertaling van inhoud. In de context met marketing is het dus alles wat jij kwijt wil over je bedrijf of merk. Of dat nu op social is, via display ads, misschien wel met een folder in je winkel of via een whitepaper. De mogelijkheden zijn eindeloos. Geen paniek, samen kijken we welke het beste passen bij jouw boodschap.
Jouw content op orde?
Content die scoort. Content die jouw doelgroep raakt. Dát is wat wij voor je doen. Dit doen we aan de hand van een totaalpakket: van strategie, tot uitvoering, tot aan evaluatie en bijsturen. Zo zorgen we voor écht goede content die jouw klanten aan je bindt, zodat ze converteren.
Conversie met content? Bel of mail ons!