De vraag
Technologie-expert Centric besloot om haar hele groep internationale ondernemingen dezelfde naam te geven: Centric. Een noodzakelijke stap was om elk bedrijf ook echt des Centrics te laten communiceren. Aan ons de taak om deze operatie in te kleuren en te leiden.


Onze oplossing
We stelden een internationale zestienkoppige visiegroep bloot aan onze Brand Impact methodiek. Reuze interessant, techneuten en merkgevoel. Samen gingen we op jacht naar de gemene deler van alle toegetreden bedrijven. En we vonden hem. De output van die sessie toetsten we ook nog even aan de visie van een internationale spiegelgroep. Want iedereen moest ermee in de clouds zijn natuurlijk. De nieuwe merkkoers werd vastgelegd in de Brand Challenge; het vertrekpunt voor de verdere ontwikkeling van het merkconcept.

Het resultaat
We ontwikkelden de merkfilosofie en -campagne connect.engage.succeed. Een concept waarbij de focus ligt op gedrag. Het vertelt hoe Centric mensen met elkaar verbindt, betrokkenheid toont, samenwerkt en projecten tot een goed einde brengt. En het beste van alles is dat dit concept zowel intern als extern werkt. Centric heeft haar nieuwe ik zelf geactiveerd en de campagne is internationaal zeer goed ontvangen.