
DE VRAAG
De vraag van Only for Men was groot en ambitieus: hoe groeien we uit van prijsvechter tot spraakmakend herenmodeketen? Een vraag die we dolgraag beantwoordden. We kregen alle vrijheid en die namen we dus ook.

Onze oplossing
Nee, we deden geen dikke merksessies. Een kamer vol met uitsluitend mannen zocht naar de bezieling van de organisatie. De heren besloten dat het toch wel heel erg leuk is om man te zijn. En de meeste mannen die deze mannen kenden, vonden dat ook. Nog meer testosteron in de reclame-uitingen? Die avond besloten we dat het goed was.
Het resultaat
De eerder ingezette radiocampagne Mannen van Nederland – met boegbeeld Hans Kraay jr. – had
zijn werk uitstekend gedaan. Hans sprak heel soms over mode, maar nam vooral het man-zijn op de hak. De naamsbekendheid en de merksympathie van Only for Men schoten omhoog. We bedachten mannelijke events, mannelijke openingstijden, nieuwe eigen kledingmerken en campagnes waar vrouwen van smulden (…). Het winkelconcept Mensperience Store zag het levenslicht, we adviseerden Only for Men om grote voetbalclubs te gaan sponsoren en de Stichting Mannen Voor Mannen op te richten die geld inzamelt voor onderzoek naar prostaatkanker.
Ach, nu mag iedereen het weten ook. Achter elke goed geklede man staat een… blauwe draak.