
De vraag
Sinds 1983 is Plameco succesvol in spanplafonds. Zeer bekend bij de doelgroep 50+, maar minder bij 30+. Daar moest verandering in komen, dus vroeg Plameco Blue Dragon om een stevige basis te leggen bij de jongere doelgroep. Zowel voor promotie van het product als het merk. Dit alles zonder de oorspronkelijke doelgroep (50+) uit het oog te verliezen.
Onze oplossing
Dit merkvraagstuk vroeg om onze Brand Impact methodiek. Plameco stelde een daadkrachtige merkvisiegroep samen om met ons de merksessies in te gaan.
Hieruit volgde een haarscherpe Brand Challenge die uit elkaar barstte van de ambities. Directie en management van Plameco voelden meteen aan dat een omslag in communicatie en gedrag noodzakelijk was voor de nieuwe merkkoers. De focus lag teveel op productspecificaties. Dit moest anders. Een landelijke imagocampagne doordrenkt met lifestyle, beleving, humor (en een vleugje sensualiteit) was het gevolg.
Het resultaat
De oude propositie ‘Binnen één dag een nieuw plafond’ vervingen we door ‘Morgen mooier wonen’. Een compleet andere insteek dus. Aantrekkelijk voor de nieuwe jongere doelgroep, maar ook uitstekend voor de oorspronkelijke doelgroep. Plameco zette onder de creatieve leiding van Blue Dragon deze enorme stap. Met vruchtbaar resultaat: de dealers zijn enthousiast en de eerste zaadjes zijn geplant in Nederland én Duitsland.
