BMW en MINI; een goed huwelijk. Dat blijkt wel uit de zes vestigingen van autobedrijf Ekris. Deze autogigant vroeg ons om in hun marketingteam te stappen. De vraag was of we konden helpen bij het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke webshop. Wanted: kwalitatieve leads en conversie. Ons antwoord: gas erop.
Geoliede webshop
We hebben eerst een website gebouwd die gericht is op e-commerce. De site werd uitgerust met een handige nummerplaat zoeker. Met slimme data-koppelingen maakten we het mogelijk om aan de hand van het kenteken alleen de voor jou relevante auto-onderdelen te laten zien. Best wel handig als er een half miljoen onderdelen op staan. Daarna namen we het heft in handen voor de online marketing.
Of we ook konden helpen bij het verhogen van de omzet van de webshop in Nederland (en België en Duitsland) voor beide merken. Met name de Duitse markt vroeg om een andere aanpak vanwege hevige concurrentie van grote spelers. Ekris had harde guidelines voor marketing, maar uiteraard zochten we daarbinnen onze vrijheid op.

Online jacht
We realiseerden een omzetstijging van 37% voor de webshop. Wat hiervoor nodig was: een grondige websiteoptimalisatie, online advertising en slimme online content. De webshopbezoekers die zich nog inhouden laten we voorlopig nog niet los; met dynamische retargeting jagen we door voor nog meer conversies. Doorlopende websiteoptimalisatie en gerichte online marketing campagnes gaan ervoor zorgen dat steeds meer BMW en MINI liefhebbers zich overgeven.
