De vraag
Software master Empirion vond het tijd voor een nieuwe website en een technologische inhaalslag. Dus we gingen aan tafel voor een typisch Blue Dragon gesprek over doelstellingen, identiteit en merkbeleving. Dit resulteerde in de opdracht om het merk opnieuw uit te vinden én te laden met een nieuw merkconcept.
Onze oplossing
Wie iets anders wil, krijgt bij ons iets verbluffends. We onderzochten het merk en concludeerden dat een compleet nieuwe merknaam deze unieke aanbieder recht zou doen. Want Empirion is niet het zoveelste softwarebedrijf. Het is de geluksbrenger op de werkvloer. Een merkconcept, een campagne en designs volgden.

Het resultaat
Empirion kreeg de eigenwijze naam Otherside. Deze mensen staan namelijk niet bij de nerds op het schoolplein, maar aan de andere kant. Het hoofddoel van Otherside is namelijk professionals gelukkig maken. En daar zetten ze software voor in die niet de hoofdprijs hoeft te kosten. ‘Fairly priced technology’ noemen we dat. De nieuwe merkbasis zorgde, samen met een enorme ondernemingsdrang, voor een aanzienlijke groei.
