De vraag
Rexroth, grootheid in aandrijf- en besturingstechniek, benaderde ons met de vraag om een frisse blik te werpen op hun merkpositionering. Het nieuwe imago moet de technologische ontwikkelingen en torenhoge ambities van Bosch Rexroth onderstrepen. Wij schuiven aan!


Onze oplossing
Onze Brand Impact methodiek lieten we een keer in de kast. Rexroth had namelijk zelf al de nodige strategische inventarisaties verricht. We haakten aan, keken verder dan onze neus lang is en presenteerden verschillende schetsen van merkconcepten aan de visiegroep. Deze alternatieve aanpak wierp zijn vruchten af, want we bepaalde samen de koers die we moesten gaan varen. Fijn, want stilstand is ondenkbaar als je ambitie is om technologisch grensverleggend te zijn. Dus: tijd om letterlijk en figuurlijk beweging in het merk te brengen.
Het resultaat
Rexroth is een trots, hoogtechnologisch merk. Een merk dat in de kern ‘beweging’ brengt en veel klanten helpt om competitief te zijn en te blijven. Dit lieten we terug komen in de nieuwe propositie: We move. You win. Met daarbij een compleet nieuwe branding. Meer modern, eigentijds en beter passend bij het Rexroth van nu.
Naast de strategische uitvoering, een nieuw logo en een modernere wijze van communiceren verzorgden wij ook de praktische uitvoering, zoals het maken van een international launch video. Wij bedachten het concept, schreven het script en begeleidden de opnames.
En wat doe je als je de wereld wilt vertellen over de vier kernelementen waarvan klanten profiteren? Nou, je verzamelt een filmcrew, reist de wereld rond en maakt films! Rexroth CEO Rolf Najork bezocht samen met onze crew een verscheidenheid aan internationale locaties om te praten over veilige, intelligente, efficiënte en krachtige oplossingen, en hoe klanten wereldwijd profiteren van de manier waarop Rexroth deze vier elementen binnen het bedrijf en haar activiteiten toepast.
We move. You win!