
De vraag
De mega-motorkledingoutlet Motorkledingstore ging lekker, maar niet hard genoeg. Elke biker moest hun naam kennen; dat was het doel. Daarnaast was meer conversie via de webshop uiteraard zeer wenselijk. Wij besloten daar geheel in lijn mega tegenaan te gaan.
“EEN RENDEMENT VAN RUIM 200 PROCENT!”

Onze oplossing
We namen het klantgedrag onder de loep en onderzochten welke klantreis de zoekers aflegden. Hiervoor zetten we het customer journey model See-Think-Do-Care in waarvan we de eerste drie stappen volgden. See is investeren in het opbouwen van meer naamsbekendheid. Bij Think komen we met brullende bewijslast en veroveren we een top of mind positie. En bij Do trekken we de klant over de streep en realiseren we meer conversie. We loodsten de doelgroep naar een strakke, aantrekkelijke geoptimaliseerde website in UX design. Voor het meten van het effect op fysiek winkelbezoek kozen we voor gps-tracking.

Het resultaat
Binnen één jaar tijd steeg de omzet met 35% ten opzichte van het voorgaande jaar! Eén op de twintig mensen uit de doelgroep die een advertentie had gezien surfte naar de winkel. Voor onze trackrecord: elke euro die is besteed aan advertising heeft € 21,76 aan omzet opgeleverd. Hell yeah.
